default="40px" value="40px" default="5px" value="5px" default="10px" value="10px"

perjantai 16. elokuuta 2019

MINUN TYYLINI



Tällä kertaa ajattelin hieman pohdiskella pukeutumistani sekä omaa tyyliäni. Ainakin itselläni oli melko kovat ulkonäköpaineet vielä pari vuotta sittenkin, enkä oikein uskaltanut pukeutua juuri niin kuin itse olisin halunnut. Nyt lukion jälkeen olen huomannut, että olen paljon vapautuneempi, ja uskallan käyttää esimerkiksi värejä ja erilaisia kuoseja huomattavasti rohkeammin kuin ennen!



Tyylini on vaihtunut moneen kertaan muutaman vuoden sisällä, niin kuin varmasti monella muullakin. Yläasteen loppu ja vielä lukiokin olivat itselleni niitä aikoja, kun yritin kuulua joukkoon, ja ottaa mallia muiden pukeutumisesta. Kahdeksannella luokalla olin varma, että olin löytänyt oman juttuni. Silloin vaatekaapistani löytyi paljon flanellipaitoja, jotka sidoin vyötärölle, collegepaitoja ja kangaskasseja. Olin täysin vakuuttunut siitä, etten tule koskaan käyttämään merkkilaukkuja, kauluspaitoja tai pastellinvärisiä takkeja. Noh, toisin kävi!

Lukioaikana aloin muokkaamaan tyyliäni hieman klassisemmaksi. Uskon, että halvemmalla pääsisin, jos käyttäisin edelleen flanellipaitoja ja kangaskasseja, mutta ne ajat ovat suurimmaksi osaksi takanapäin. Varsinkin nyt lukion jälkeen olen ymmärtänyt, että voin pukeutua juuri niin kuin haluan, enkä välitä enää muiden katseista. Lukiossa ainakin itselläni oli välillä melko kovatkin paineet siitä, mitä muut ajattelevat. En esimerkiksi ikinä kehdannut mennä mekko päällä kouluun, sillä kukaan muukaan ei pukeutunut keväällä mekkoihin. Viime syksynä ylitin itseni, kun uskaltauduin pukeutumaan farkkuhameeseen :D Mielestäni on hassua, että olen ajatellut vielä muutama kuukausi sitten noin, sillä olen nyt käyttänyt puolet kesästä värikkäitä mekkoja sekä asusteita, enkä mieti enää yhtään muiden mielipiteitä!  Nyt olen melko varma, että olen löytänyt sen oman juttuni. Toki mielipiteeni voivat vielä vaihtua, mutta toivon, että tämän hetkinen tyyli-ihanteeni säilyisi pääpiirteittäin.


 


Tänä kesänä olen myös ensimmäistä kertaa alkanut seuraamaan muotitrendejä ihan toden teolla. Saan paljon inspiraatiota muun muassa Instagramista ja muotibloggaajien blogeista. Tavoitteenani ei ole matkia ketään, vaan ottaa vinkkejä pukeutumiseeni. Mielestäni on hienoa, että paremmin muotia tuntevat julkisuuden henkilöt markkinoivat asujaan sosiaalisessa mediassa, sillä monet uskaltavat vasta silloin pukeutua rohkeammin. Toki osalle se saattaa luoda myös paineita, mutta ainakin itse seurailen mielelläni sekä suomalaisia että ulkomaalaisia muotibloggaajia, ja napsin pukeutumisvinkkejä sieltä täältä.

Vuodessa on kuitenkin yksi vuodenaika, joka aiheuttaa minulle aina päänvaivaa pukeutumisen suhteen. Sehän on tietysti talvi! Ensinnäkin vihaan kylmyyttä, ja olen aina ollut kesäihminen. Vaikka omistankin muutamia talvitakkeja, ei mikään niistä oikein lopulta miellytä silmääni. Ongelmana on myös usein se, etten osaa talvisin pukeutua väreihin. Olen talvikaudet todella usein mustissa farkuissa sekä tummassa takissa. Olalla roikkuu miltei aina musta laukku. Mielestäni sopivia farkkuja talveksi on myös vaikea löytää. Varsinkin kaikki siniset farkkuni ovat aivan liian lyhyitä talvikäyttöön, ja tämän vuoksi suosin talvisin pelkkiä mustia housuja. Toivon todella hartaasti, että tänä talvena löytäisin sellaisia vaatekappaleita, joissa tunnen oloni hyväksi ja itsevarmaksi. Suomen talvi on kuitenkin suhteellisen pitkä, eikä olisi kiva olla päivittäin ulkona samoissa vaatteissa. Uusien talvivaatteiden etsiminen pitääkin aloittaa tänä vuonna jo hyvissä ajoin!


Dress - Vero Moda
Jacket - Vila
Sneakers - Björn Borg






Ei kommentteja :

Lähetä kommentti